Monday, March 21, 2011

My naughty student ~ Part 5

(It is written in both English and Japanese. 英語と日本語の両方に書かれています。私の日本語の翻訳であらゆる間違ったために私をお許しください...外国人から, Ruth)

Remember that naughty student! 

He has an illness named "Attention Deficit" & "Hyperactivity Disorder".   His doctor asked him to intake one tablet every morning so as to control his behaviour.   But he is still out of control in the lesson!  

Gosh!  Today he made me furious!  He not only did not come to my class, but also hide in the so-called "penalty room".   Hence, no one can find him!   Then, one of my students saw him hanging around in the playground and played with other students.

After a short interview with his mom and him together with the social worker, he still insisted that he was right.  He even blamed me and argued that many knowledge I taught him was wrong.  I was rage!

As I mentioned before, I spent lots of time on him to guide, encourage and persuade him.  But it seems that my past effort is useless!  His attitude did not change!

I am disappointed and furious!  He is wasting my time and affecting other students' learning!

Acutally, I wanted to introduce my role model "Fukuyama Masaharu" childhood story, his successful story and his current status in the entertainment industry to him so as to encourage him.   Sometimes I think he is similiar to Fukuyama Masaharu's childhood.

However, I guess it does not work!  ~_~


そのいたずらな学生を覚えてください!

その学生は「注意欠陥」と「多動性障害」の病気にかかっています。   彼は、毎朝、1錠のタブレットを取入口に持っています。  薬は彼のふるまいを制御できます。   しかし、彼のふるまいはレッスンでまだ制御しきれません!

おや!  今日、私は怒り狂っています!  彼は私のクラスに来ませんでした。  彼はいわゆる「ペナルティ部屋」にただ隠れます。   したがって、だれも彼を見つけることができません!   そして、私の学生は、彼が遊び場でうろついているのを見ました。  彼は他の学生と共にプレーしました。

ソーシャルワーカーに伴う彼のおかあさんと彼との短いインタビューの後に、彼は、間違っていないとまだ主張していました。  彼は悪く私が彼に教えたという多くの知識がいた私を非難さえしました。  私は激怒でした!

私は失望しています。 私は怒り狂っています!  彼は、私の時間を浪費して、他の学生学習に影響します!

実際に、私は、彼を奨励するために「福山雅治」という幼年期の小説、彼のうまくいっている話を彼に紹介したかったです。   時々、私は、彼が福山雅治の幼年期に似ていると思います。

しかしながら、私は、それが働かないと推測します!  ~_~

<あらゆるコメントには、このEメールアドレスで私に連絡してください:happy.ruth.f@gmail.com>
<For any comment, please contact me by this email address:happy.ruth.f@gmail.com>

No comments:

Post a Comment